Fyrbent

Jag har länge försökt springa naturligt på alla fyra. Med en människokropp är det lättare sagt än gjort. Ett par dagar sen försökte jag springa ute, men det resulterade i skrubbsår på handen och ömmande axlar. Att gå, speciellt om jag är barfota och på plant underlag, fungerar. Skor verkar hindra mina fötters rörelser, har jag upptäckt. Ännu ett framsteg i kunskapen kring fyrfota transportation! ;)

När jag drömmer kan jag plötsligt springa obehindrat på alla fyra. Något jag ofta lägger märke till i drömmen också: ”ja, men, det var ju inte så svårt som jag trodde!” kan jag tänka. Ni kan tänka er hur besviken jag blir när jag vaknar.

Det här inlägget postades i Kroppsbild/-funktion och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

