Fötter och Midsomer Murders

Illustration

Jag satt och tittade på gamla avsnitta av Midsomer Murders med några vänner, när jag tyckte att mina fötter kändes underliga. Det är sällan jag upplever s k fantomlemmar, men det här måste ha varit något sånt.

Det var som om det fanns två versioner av mina fötter som överlappade varandra, min vanliga människofot och sedan en baktass. Jag kände tydligt hur jag hade en hundlik trampdyna på främre delen av min fot, samtidigt som min häl ”borde” varit smalare. En slags konflikt uppstod i mitt huvud om hur mina fötter egentligen såg ut. Hade jag en stark och tjock häl, tår på nästintill rak linje och stötdämpning på hela undersidan av foten, eller hade jag en trampdyna på min tass?

Det gick över av sig självt under tiden vi tittade, men pågick säkert under en kvart eller så. Bilden är min fot, där jag efteråt försökt rita känslan jag fick.

Det här inlägget postades i Kroppsbild/-funktion och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

