Termer

Internet ger upphov till nya sociala kontakter, folk som tidigare har haft svårt att möta likasinnade kan göra det med hjälp av datorn. Teriantoper på internet har gett upphov till så många termer, eftersom internet är ett så ord-beroende medium. Teriantropi, skifte, fantomlem, konterian, polywere, wish-kin etc. Alla dessa ord är praktiska för oss som förstår dem, men kanske är det så att just för att vi kan föra över en idé så snabbt som vi ibland skyndar över det viktiga? Ofta när jag ska presentera mig på ett forum eller något så blir något i stil med: ”Hej, jag är en vargteriantrop. Jag upplever mentala skiften oftast, ibland någon enstaka fantomlem och så en hel del drömskiften.” Inte särskilt personligt och träffar jag någon från internet IRL så pratar vi inte så mycket. Vi tror att vi vet var vi var varandra.

På sistone har jag behövt uttrycka min vargighet i vanliga ord, i ett personligt språk, i verkligheten. Det gör åtminstone att jag tänker efter vad alla dessa ord jag ofta använder faktiskt innebär. Hur beskriver man något som är så personligt utan att ge upp och beskriva det opersonligt?

Det här inlägget postades i internet, Komma ut och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

