*Petar på mikrofonen* Funkar? Bra.

Först och främst bör nämnas att jag är en konteriantrop, alltså en ”konstant teriantrop” som alltid är en mix av icke-mänskligt djur och människa. Vissa kallar det att alltid vara skiftad, vissa kallar det att aldrig vara skiftad och jag kallar det för att vara en varg i människokropp som helt enkelt har fått anpassa sig därefter.

Bra? Då kan vi fortsätta.

Mitt första inlägg blir någonting jag har velat skriva ner i ett par veckor, men som jag inte har haft ro till att få ner i text.

Sedan ungefär en månad och en vecka har jag sommarjobbat långt hemifrån och varit inhyrd hos främlingar – det är lite som att rota upp sig och slumpmässigt köras ner i marken igen. Skillnaden är nog att marken bestämmer om du får vara kvar där.

Jag har alltid haft ”Kan inte människa idag, jag har varg”-veckor, efter observationer på senare tid har jag kommit till slutsatsen att det har med helt normala hormoner att göra – det händer helt enkelt veckan innan mensen, tillsammans med godissuget och de allmänna humörsvängningarna.. vilket inte är helt praktiskt när man försöker hålla instinkterna i schack samtidigt som dom blir starkare och får mer att säga till om, samt att jag därav slutar bry mig lika mycket om vad jag ‘bör’ göra – som t.ex. att inte provsmaka en hel brownie bara för att mina hormoner vill ha den.

Mer roande symptom på teriantrop med PMS, eller ”starkt instinktiv tid”, är de stunder då min hjärna är för lat för att ”tänka människa”. Alltså, min hjärna blir en smula för lat för att helt och hållet förstå talat språk, förstå dom konstiga tecknen på den surrande skärmen framför mig (hellre än att bara morra hotande åt den för att visa att jag också kan) eller än värre behöva använda sina händer för att skriva eller vinka. Det är faktiskt inte naturligt att skriva med tassar.

Även det att jag i normala fall har dålig kontroll på mina ljud (morrningar, gnällningar, frustningar, grymtningar osv.) spelar in. Om ni inte har gissat det redan så blir kontrollen knappast bättre av att temporärt inte orka bry sig om att vara människa.

Jag är säker på att någon har hört mina frustrerade morrningar över att datorn inte laddar tillräckligt snabbt, då jag glömmer att det finns folk där. Det negativa med att försöka dölja vad man är på en arbetsplats, att dölja det som inte kan vara ”normalt” för andra, och fullkomligt misslyckas.

Det lever jag med, det lever alla teriantroper med i viss grad. Det kan bli riktigt kul ibland.

//O.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till *Petar på mikrofonen* Funkar? Bra.

  1. Purre skriver:

    Haha, jag fattade fel först! ”Ko-teriantrop? Varför har du varg i namnet om du är en ko?”
    Jag hade inte hört det ordet.. Konstant teriantrop – alltid skiftad.. Men om du alltid är skiftad, betyder inte det att du aldrig är skiftad? Alltså att djurstadiet är din norm, och ett skifte skulle innebära det motsatta, att djurdelen tar paus? Bara funderar över termer här :)
    Känner faktiskt igen mig lite i vissa saker här. lite kul!

Kommentera

