Positivt tänkande

Ibland är det lätt, speciellt när jag var yngre, att tappa bort mig i alla negativa saker med att vara människa. Se hur människorna smutsade ner miljön runt dem, hade underliga kulturella regler, hur kroppen kändes klumpig och konstig.

Men jag kom på bättre tankar. Det är ganska bra att vara människa. En liten lista:

– Motsatta tummar
– Dans
– Avancerat språk
– Musik
– Färre parasiter
– Färre dödsolyckor i samband med införskaffandet av föda
– Längre livsstid
– Internet
– Choklad
– Vetenskap
– Skor skyddar mot lera, stickor och andra obehagligheter

Så fort jag kommer på mig att tänka på något jag inte kan göra, så som att klia mig bakom öronen med mina bakben, så tänker jag på allt spännande jag kan göra.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Positivt tänkande

  1. vargteriantrop skriver:

    *tummen upp för choklad*

Kommentera

