Sommarpromenad

Sedan min sommarkurs tog slut har jag varit ganska rastlös. Så tidigare ikväll gick jag ut på en promenad för att ha något annat att göra än att sitta framför datorn eller vattna blommorna. Jag hade inget bestämt mål, jag lät mina impulser och min nyfikenhet guida mig.

Några mentala skiften fick mig att vilja springa upp för en kulle på alla fyra, men tillräckligt med mänskligt tänkade hade jag kvar för att se om det fanns någon som skulle kunna se mig. Och det fanns det. Inga galna upptåg alltså. Det där växlade lite fram och tillbaka. Jag la märke till när jag blev mer mänsklig, hur mycket kulturella symboler jag la märke till, hur jag läste skyltar och började tänka på att gå hem. När jag var vargig hade jag inte tänkt på det, istället tänkt på alla lukter, varifrån vinden blåste och naivt tänkte jag att jag skulle hålla koll över mitt ”revir”.

Inte för att jag någonsin skulle urinmarkera. Någonstans stoppar sociala tabun även mig.

Det här inlägget postades i Skifte. Bokmärk permalänken.

Kommentera

