Att dra upp en varg med rötterna.

Som tidigare nämnt har jag tagit ett sommarjobb på annan ord, långt hemifrån. Såhär när det närmar sig slutet börjar det bli riktigt svårt att kontrollera instinkten att ta sig hem.

Jag har drömmar där jag som varg springer och känslan av ”Hem! Spring hem!” genomsyrar hela min varelse, jag känner mig lyckligare för varje språng jag tar och ylar inombords för att tillkännage min ankomst. Vargen i mig har ingen förståelse för vad en vecka hit eller dit gör för skillnad, så den vill hem till den kända världen – till flocken (mamma, pappa, katterna och vännera), reviret (alltså där jag bor och normalt sett rör mig), lyan (främst min säng) och alla dom små vanorna som är omöjliga på annan ort.. som att stryka sig mot soffan, dörrkarmarna, alla små delar av lyan som måste lukta som mig.

Hur hanterar jag detta? Motion får jag, cyklar en mil om dagen allra minst, annars skulle jag bli galen. Datorspel (”Fable: The Lost Chapters” i detta fallet) där jag kan ströva, slåss och utveckla min styrka hjälper. Yoga är fantastiskt lugnande och rekommenderas till alla (bra för lederna också).. att leta på en trevlig dunge på ett berg och ”märka” området genom att stryka mig mot träd är ett litet substitut, men inte så effektivt. Jag har ätit blodig biff några gånger, det hjälper alltid för att hålla jaktinstinkterna i schack, men det ger inte så mycket hemmakänsla.

Även går jag omkring i en svart plyshig mysdress som kommer hemifrån, den får mig alltid att känna det som om jag har päls.. iallafall lite. Den luktar inte hemma längre, men jag känner igen den som någonting därifrån och blir inte lika främmande för mig själv.

Denna vargen är lite lätt neurotisk efter prick två månader borta från allt den känner och kommer möjligt inte vilja lämna lyan på en vecka efter hemkomst.

//O.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

