Varg på Pride

Jag tycker om när det händer saker i stan. Så jag passade på att besöka Pride Ung, som är ett evenemang för unga under 25 i samband med den stora Pridefestivalen i Stockholm. På fredag kväll har Pride Ung en maskeradfest med djurtema, och på eftermiddagen pysslar de med djurdräkter och ansiktsmålning: ”Det finns många arter och kön. Vilket är ditt? Välj en för dagen, stunden, för livet…” står det bland annat i programmet. Jag vet inte om arrangörerna känner till teriantropi, men jag tycker om det här. Att jämföra teriantropi med transsexualism är något jag gjort förut, även om jämförelsen inte är perfekt.

Idag var jag bara förbi som snabbast, men jag gjorde tre knappar (sånadär runda pins). En av dem har theta-deltat, den lite halvt bortglömda symbolen för teriantropi. Det finns många andra symboler också, men jag tycker om den här. Den är relativt spridd, den är abstrakt och man får ha den i vilka färger man vill. Ifall ni ser en tjej utklädd till varg på Pride Ungs djurmaskerad imorgon, titta efter den här:

Wolf Inside

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

