Slutet på sommaren

Ibland, när det nyligen regnat, doftar det underbart höstigt ute. Jag tycker om hösten. Dels fyller jag år då, men också för att hösten är precis lagom kall och lagom mörk. Det är däremot oftast ingen bra tid för att springa på alla fyra på, åtminstone inte utomhus. Fuktigt och lerigt. Men hösten väger upp för det genom att vara en utmärkt tid för att lukta på saker. Jag använder mitt luktsinne nog mer än den genomsnittliga personen. Att jag sedan är uppväxt i ett hem där vi använt mycket oparfymerade produkter har nog dessutom gjort att min näsa inte är lika avtrubbad som andras.

Jag är för det mesta väldigt mänsklig just nu. Trivs bra med min kropp och beter mig ”normalt”. Däremot kan jag få plötsliga infall till att gå på alla fyra, eller att yla. Yla har jag inte gjort på länge. Men jag har blivit mer medveten om att jag antagligen stör människor när jag gör det. Det är sannerligen svårt att yla tyst. Dessa infall kommer och går väldigt snabbt.

Ett tag sedan drömde jag att jag var i en liten tygaffär. Jag planerade att sy en dräkt åt mig, som skulle vara praktiskt att ha på mig när jag skiftade, och som gick att ha på sig utomhus. Den skulle vara praktisk, med fickor, eftersom väskor tenderar att släpa i marken eller fastna i vegetation. Den skulle också samtidigt uttrycka min djursida, genom att ha en färg typisk för vargpäls (grå/brun/vit). I affären letade jag efter olika tyger och efter second hand-plagg att modifiera. Det var bara en dröm, men den har fått mig att fundera. Visst duger jeans och t-shirt just nu, men när det blir kallare vore det skönt att slippa glipan mellan plagg. Den glipan lyckas alltid bli väldigt stor just när man är på alla fyra eller rullar i snön.

Det här inlägget postades i känslor, Kroppsbild/-funktion, Skifte och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

