Animal Imitators

Hur fick jag kontakt med andra teriantroper? Via internet. Men hur kom jag fram till vad jag skulle leta efter? Jag såg programmet Animal Imitators, som finns just nu på Aftonbladets hemsida, man kan se hela för 19 kr. Annars har de tagit det mest kontroversiella bitarna, och visar gratis. Just deras gratisklipp handlar om Stalking Cat, som gör diverse tatueringar och operationer för att likna en tiger så långt som möjligt.

Jag tror det var sommarlovet efter nian, som jag såg Animal Imitators på TV. Den gick på TV4, och dokumentären handlar om olika djurlika människor. Kroppmodifikationer, furry fandom, legender etc tas upp. Men i ett segment så intervjuar de Coyote Osbourn, som på den tiden var adminstratör för werelist. Coyote identifierar sig som prärievarg, och även om han aldrig använde ordet teriantrop (han kallade sig själv ”werecoyote”) så har han genom tv-inslaget hjälpt mig att hitta andra likasinnade. Segment från programmet har även använts till ett fånigt program som hette något i stil med ”humanimals”, där de la på läskig musik och pratade om hur extremt allting var. Suck. Bitar från båda versionerna finns säkert på youtube.

Jag blev faktiskt intervjuad av en journalist från Aftonbladet en gång. Artikeln publicerades aldrig, men jag minns att folket på Aftonbladet hade gärna velat ha ett filmklipp där jag ”vargade mig” eller något åt det hållet. Journalisten i fråga förstod att det var känsligt, men antagligen hade väl hans kollegor tyckt det var en bra idé så han kände sig tvungen att fråga… Jag tyckte det var ganska förolämpande. Som om jag var ett cirkusfreak som kunde visa upp konster. Intervjun gick jag ju som sagt med på, men ifall det är någon som ska ha en sådan film på mig så är det jag själv. Har länge varit nyfiken på hur det egentligen ser ut när jag skiftar, eftersom jag inte är medveten på samma sätt under den tiden. Jag får dock se om intervjun med Aftonbladet någonsin går i tryck…

Det här inlägget postades i internet, Komma ut och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Animal Imitators

  1. Ping: Att upptäcka något nytt om sig själv | Ulv i Människokläder

  2. Ping: ”Alla tonåringar tror att deras liv är unikt” | Ulv i Människokläder

Kommentera

