Mjödet och vargen

Igår var jag ute med ett gäng gamla gymnasiepolare. Delade gamla minnen, berättade om hur det var att göra vad vi nu gjorde nuförtiden, pratade om nördig populärkultur. Mot slutet av kvällen, när ungefär hälften stuckit, så hade jag druckit tillräckligt för att bli påverkad. Jag är väldigt ovan vid alkohol, och det finns flera anledningar till varför jag undviker att dricka.

En av dem är att jag ofta måste hålla tillbaka vargbeteenden, och att då i sällskap av andra lossa på den där självkontrollen har inte verkat som en bra idé.

Vad var då resultatet av alkohol på en stackars semi-nykterist till varulv? Jag gick på tå, förvånansvärt var min balans bättre så. Morrade åt högljudda gäng och så vidare. Det hela ledde till att jag ”kom ut” inför den kompisen som var med och ännu inte visste något om det. Han var nyfiken, men verkade fatta. Känslan gick över av sig självt ganska snart. Jag tror att ifall jag helt enkelt råkar hamna i ett vargigt humör, så är jag mindre benägen att kontrollera det om jag är berusad. Däremot är det nog inte alkoholen i sig som får mig att skifta. Ett intressant experiment, kan jag se det som nu. Men värt att komma ihåg.

Det här inlägget postades i Komma ut, Kroppsbild/-funktion, Skifte. Bokmärk permalänken.

Kommentera

