Drömmar

Jag drömde något underligt i natt. Jag firade Halloween i Ankeborg, med både människor och Disney-Ankor. Min yngsta kusin sa till mig, medan resten var upptagna med att smälla smällare: ”de håller en naturguidning, kan inte du följa med mig?” Det var en kombinerad spökrunda och visning av miljön i parkerna i stan. Det var mörkt, och den manliga guiden visade oss runt. Plötsligt sprang en varg förbi. Alldeles nära, så att man hade kunnat röra den nästan. Allt eftersom visade det sig att det fanns flera vargar i parken. De var alla stora gråvargar, och var inte alls skygga. Medan vi gick där, så sprang vargarna omkring och lekte med varandra. Några vargläten slank ur mig, jag kunde inte hindra det. Guiden sa åt mig att inte göra så, eftersom det kunde förvirra vargarna. Vargarna kom närmre och närmre, och efter ett tag började de nafsa på barnen och kaos utbröt. Vissa av vargarna blev aggressiva, och jag försvarade barnen. Jag tog tag i nacken på vargarna och kastade undan dem, trots att de nog var lika stora som jag. Jag såg även en varg på två ben, en varulv, och försökte ta mig ifrån parken. Senare stod jag på Fruängens tunnelbanestation, som såg ut som Zinkendamms och låg inne i stan. ”Jag visste inte att gröna linjen gick igenom Fruängen” sa jag till någon. ”Jo, men bara på fredagar och lördagar” sa den andra.

En annan dröm, när jag var nära på att vakna, handlade om hur jag låg i sängen bredvid min pojkvän och ylade. Inte fullt ut, men ändå.

Sådana här drömmar brukar jag ofta få som någonsorts kompensation när jag inte kunna göra vargiga saker på ett tag. Ofta har jag haft det stressigt, och den här veckan har jag förberett för en fest och pluggat ganska intensivt. Jag har levt i ett slags flow av positiv stress, där jag hela tiden haft något att göra. Jag har inte ens riktigt funderat över det, bara vetat om att när jag väl sätter mig och tar det lugnt, kommer jag att vara så trött. Och ja, i natt sov jag 11 timmar och vaknade med träningsvärk.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

