Manifestation för vargen

Gick på marsch genom stan för att protestera mot licensjakten på varg. Jag trodde ärligt talat att vi skulle bli fler, men vi var nog över 100 åtminstone. Och sedan en massa hundar, vackra hundar. Det är aldrig man ser så många hundar som på demonstrationer för varg. Husky, tjeckoslovaisk varghund och andra varglika hundar. Visst fanns också pudlar, blandraser etc också. Medan vi gick där mot Kungsträdgården så sjöngs det delvis en kampsång (texten var sådär, ärligt talat) men även ylades friskt. Det var inte jag som började!! Haha. Det var skönt att få yla. Länge sen jag gjorde det faktiskt, och den här gången ylade jag så mycket att jag nog håller mig ganska länge också. Det är en helt annan sak att yla när andra gör det med en, jämfört med att göra det själv i ett övergivet område utan att få svar. Jag gick lite på tå, och ylade som aldrig förut. Går nog inte riktigt att beskriva i ord. Så avslappnad jag kände mig efteråt.

Det här inlägget postades i Info, internet, Skifte och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

