Vilja och göra

Det finns många stadier av vargighet som jag kan växla mellan. Ibland t ex, så känner jag för att göra något vargigt ljud (som att gny) men kan inte göra det på ett naturligt sätt. Ibland slinker det ur mig, när jag är vargigare och inte ens tänker. Kombinationen mellan mänskligt och vargigt kan leda till underliga situationer. Vargteriantrop har skrivit om att morra mot datorn, som ett exempel. Det är nog bara en människa som kan förstå en dator tillräckligt för att bli arg på den, men det vanliga vid teknikrelaterad ilska är inte att morra.

Om någon ber mig att yla, vilket har hänt, så låter det oftast inte helt rätt i mina öron när jag gör det, sådär på kommando. Men de många människor (även de som inte känner till hur konstig jag är) tycker ofta att jag ”låter som på riktigt”, även om jag inte håller med. Att tvinga fram olika ljud på det sättet, är lite som att tvinga fram ett naturligt skratt. Det blir bäst när man ändå skulle göra det, och vill försöka få fejk att låta naturligt, då gäller det att vara en duktig skådespelare. Något vargar oftast inte är.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

