Vargens hela nyfikenhet.

Vargar gillar mat. Jag ställer upp på nästan vadsomhelst bara jag vet att det blir en ätbar belöning i slutändan.

Även blir jag uttråkad ibland och börjar baka.. dagens recept (vilket började som ett recept på ”mörkt formbröd”):

  • 3 dl vatten
  • 25 gram jäst
  • 1 msk ”jungfrulig” linfröolja
  • 1 dl naturligt glutenfria havregryn
  • 2-3 dl Ljus glutenfri mjölmix
  • 3-4 dl Mörk glutenfri mjölmix
  • 1 tsk salt
  • 2 dl blåbär
  • 0.5 dl mörk sirap

Min avsikt är att det ska bli, så att säga, matbrödsmuffins. Jag är ganska extatisk över att degen är lila, men det är mest fånigheter från min sida. Det håller på och jäser, jag låter det nog vila i en halvtimme eller så. Får se.

För att inte bara prata om bröd (nog för att bröd är mycket gott) så har jag börjat träna kampsport. I och med detta spenderar jag mer tid än vanligt i vågrät riktning (alltså på golvet) och tar mig upp därifrån under ca. tre timmar i veckan, vilket ger mig gott om tid att utforska människokroppens sätt att röra sig på.

Fötter är fascinerande. Dom är inte lika bra som tassar, men jag blir lite förvånad var gång jag tittar ner på dom och upptäcker hur muskler, leder och senor rör sig i foten och upp i benet. Jag blir distraherad och glömmer av mig för att jag helt enkelt fascineras av hur folk omkring mig rör på sig.

Vi är fantastiska varelser ~ trots att vi inte alltid förstår vad som är bäst för världen runt omkring.

Det här inlägget postades i Kroppsbild/-funktion, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

