Vintertid

Beroende på underart och miljö, så parar sig vargar normalt sen vinter eller tidig vår. Under hela vintern är jag generellt sett mer intresserad av relationer, flirtande, sex. Ifall jag är singel, är det ofta kring nyår jag kommer på fantastiska planer på att börja bjuda ut tjejen i elevrådet jag knappt känner, eller så blir jag kär i en av mina bästa vänner, eller så… ja, ni förstår. Innan jag kände till det här med parningstiden var min förklaring till varför jag blev ofta kär på vintern, men sällan på våren att ”det är när det är kallt som man behöver värme och närhet”. En annan vettig anledning till varför jag misslyckas med att se romantiken i april, är för att jag är pollenallergiker.

Intressant nog så blir jag mer attraherad av kvinnor generellt under den här tiden. Jag menar, såklart min smak och preferens växlar lite hela tiden. Ena stunden tycker jag att blyga personer är skitsöta, andra stunden vill jag ha någon självsäker och charmig. Men just nu lutar jag framför allt mot kvinnor, gärna med lite pondus. Tur att min pojkvän inte oroas av det här. Jag älskar ju honom, oavsett vilken sorts porr som fångar mitt intresse just nu.

Jag är inte varg bara när det passar mig. Ibland dyker det upp helt enkelt. Jag kan titta på mina konstiga människoben, jag fascineras av mina långa fingrar och korta nos.

Det här inlägget postades i känslor, Kroppsbild/-funktion, Skifte. Bokmärk permalänken.

Kommentera

