Aooooouuu

Jag satt vid datorn i mitt rum, då jag hörde ett bekant ljud utifrån. Det lät som ett yl. Jag har förut blivit lurad av både spädbarnsgråt och sång, men jag gick och öppnade fönstret för att höra det bättre. Det tog ett bra tag innan jag hörde det igen. Det var två barn som lekte, den ena ylade mer och ledde antagligen leken.
”Såhär, såhär… aooooo” sa pojken, antagligen mellan 6-10 år gammal.

Såklart svarade jag. Trots min vetskap att det bara är ett barn, så känner jag alltid för att svara på yl. Bristen på riktig vargkontakt gör att jag gör lite vadsomhelst för att få släppa ut ylet. Jag undrar vad grannarna tänkte. Kanske trodde barnen (och deras pappa som tydligen var ute med dem) att jag var en uttråkad hund. Men det är lite så jag kände mig.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

