Teriantropi och facebook

Jag har varit lite mer aktiv på gruppen Therianthropy på Facebook på senaste tiden. Kanske för att jag har varit sjuk och därför inte orkat göra vettiga saker, utan sitter framför datorn, spelar spel…

Folket där är väldigt blandat. Från personer jag känner igen från werelist, till helt nya ansikten. Vissa där är väldigt förvirrade, vet knappt vad teriantropi är (”Jag trodde jag var en varg, för min kompis sa att min hand såg ut som en vargtass”). Vissa kan dålig engelska, andra skriver långa, välformulerade texter.  Men jag börjar känna mig lite mer hemmastadd, trots att jag ibland blir förbannad på folk där.

Jag har för mig att gruppen är dold för facebookare som inte är medlemmar i den. Jag vet att arbetsgivare numera ofta vill kolla ens facebook, och det finns tillräckligt mycket annat konstigt bland mina grupper. Jag länkar heller aldrig där till min blogg. Vill inte att hela tjocka släkten ska läsa. Haha.

Förresten vill jag visa en video jag tycker om. Det är en teriantrop som jag snackat med på facebook och werelist, och här gör hon djurljud. Vissa av ljuden är riktigt gulliga. Av Inuzukagirl/Velvela. Klicka på videon för att komma till youtube och se hennes andra videor!

Det här inlägget postades i internet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

