Mikael Wiehe och tolkningar av ordet ”teriantropi”

Jag slögooglar, som så många andra gånger. Döm min förvåning när ordet ”teriantropi” ger en träff på Mikael Wiehes hemsida. Det handlar om sångtexten till en av hans låtar. När jag läser texten ser jag att en del av refrängen går:

Har vargen i dej vaknat
Det är samma sak med mej

Resten är snarare vanlig kritik av kapitalismen och hur samhället ser ut. Men ändå har någon (Wiehe?) skrivit som en kommentar till texten: ”Teriantropi är när en människa starkt identifierar sig med ett djur.” Kanske har det lagts till efter att DNs artikel om teriantropi trycktes i vår. Ordet är fortfarande okänt i de flesta ”normala” kretsar, och många teriantroper använder ju slangorden ”therian” eller ”were” om sig själva… så jag tror att DN ligger bakom. Konstigt är det dock när ett, tills nyligen, alldeles okänt uttryck nu börjar få mer fast mark under fötterna/tassarna. ;)

Det här inlägget postades i Info, internet, Komma ut. Bokmärk permalänken.

Kommentera

