Kväll och ett lättare skifte

Jag har av och till ikväll känt mig vargigare än vanligt. Inte riktigt ett stort skifte, jag har hela tiden kunnat skriva och stå upprätt t ex. Men jag har lust att gå på alla fyra, jag vill bli klappad och kliad, jag vill rulla in min doft i mitt hem. Jag känner att jag ”saknar” svansen jag aldrig haft. Inbillar mig att den skulle finnas där.

Bad min mor att klia mig på ryggen. Lite pinsamt, men jag blir så hundlik ibland.

”Åh, känner du dig ensam? Du är som en allergenfri vovve. Är det för att det är fullmåne?”
Det är i och för sig fullmåne ute. Men efter flera år har jag insett att det inte är fullmånen i sig som påverkar mig. Det är klart väder. Så att man kan se stjärnorna eller månen, eller den blå himlen på dagtid. Har ingen vettig förklaring till det heller…

Just nu sitter jag med ett av mina vargmjukisar i famnen. Har fått flera (även hundar och rävar) i present, aldrig köpt åt mig själv. Just den här tycker jag påminner lite om en valp. Burit omkring på den i munnen, kurat ihop mig runt den ibland när jag ska sova.

Det här inlägget postades i Kroppsbild/-funktion, Skifte. Bokmärk permalänken.

Kommentera

