Vargtid

Jag måste få mer tid åt att leva ut mina instinkter, att röra mig utomhus och yla kanske. Så nästa gång jag börjar prata om något fantastiskt projekt, eller något möte jag ska gå på… påminn mig. Se mig i ögonen och fråga: ”Har du tagit någon skogspromenad än?”

För jag börjar bli dålig på det här med hitta tid till att vara hela mig själv. Desto äldre jag blivit desto mer bryr mig om vad andra tycker också. Men nu jävlar. Jag ska åka iväg till någon bit skog och frysa och yla och lukta på saker. Tyresta, kanske?

När jag var yngre brukade jag varje fullmåne gå ut och yla med vänner (som tyckte det var en rolig lek eller något). Jag tog fullmånekvällar eftersom jag antog att jag var en varulv, och varulvar ska väl vara ute på nätterna då det är fullmåne? Det var nog nyttigt att ha schemalagd vargtid för mig, även om fullmånen inte gjorde mycket mer än att det var lättare att se på natten.

Det här inlägget postades i känslor, Skifte. Bokmärk permalänken.

Kommentera

