Simning

Jag har varit och simmat idag igen, och kom att tänka på en sak. Det tog mig väldigt lång tid att sluta använda hundsim som min främsta simteknik. Nu, tack och lov, så simmar jag ju bröstsim utan att tänka på saken. Men nästan upp till tonåren så brukade jag främst simma hundsim. Det handlade nog inte om att  jag var dålig på att simma, jag simmade nog ungefär lika ofta som medelbarnet. Tyckte om det också.

Men så inser jag att jag väldigt sällan ser folk över 5 år som simmar hundsim. Jag gjorde det ganska länge, tror till och med att jag fick kommentarer för det. Frågan är ifall det är helt normalt att fästa sig vid hundsimmet, eller ifall det beror på något annat? ;) Hm…

Det här inlägget postades i Kroppsbild/-funktion och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Simning

  1. Lu skriver:

    Vad jag minns simmade jag aldrig hundsim i alla fall. Därmed inte sagt att jag inte har försökt, det har jag gjort, men det har av flera anledningar inte gått så bra…

Kommentera

