Det här med varulvar…

Från Threepanelsoul.com

Inte en särskilt beskrivande bild av mig, till exempel jag fick panikattack tidigare dag när en försäljare på OnOff tilltalade mig plötsligt. Men en bra påminnelse om att de invanda föreställningarna kring hur  djur ska bete sig inte alltid stämmer. Vargar är inte aggressivare än andra djur. Inte heller är ugglor jättesmarta, eller järvar ovanligt glupska.

-Du kanske är en varg för att kunna spela ut dina aggressioner? Vargar är aggressiva djur sa en psykolog* till mig. Jag ville säga till henne: -Tänk på människor! Tänk på djur så som flodhästar, som ser ofarliga ut men dödar massor av människor i Afrika! Tänk på harar som boxas om våren!… Men jag sa bara -Nej, jag tycker inte vargar är särskilt aggressiva. Dessutom kan jag vara vargig även om jag är glad, ensam eller något annat humör.

* Jag inser att jag låter som någon som skeppats från ett mentalinstitut till ett annat när jag så ofta skriver om psykologer jag talat med. Men så blir lätt fallet när man tjatat på att få genomgå en neuropsykiatrisk undersökning, bara för att man läst för mycket om Aspegers syndrom.
Det här inlägget postades i internet och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Det här med varulvar…

  1. - skriver:

    Uppdatera mera! :D

Kommentera

