Vovve

Jag var barnvakt ett par timmar åt min systerdotter. Hon är snart två år, älskar ost, bilderböcker och vovvar.

”Du är vovve nu” sa hon.
”Ska jag leka vovve?”
”Ja”

Det duger ju inte till annat än att lyda. Men det är ganska skönt att få en ursäkt till att springa omkring på alla fyra, även om det här med att skälla utan anledning aldrig varit min grej. Men ska man leka vovve med ett småbarn, så ingår det liksom i avtalet. Springer omkring på alla fyra, ”voff voff” och följer efter henne. Så skönt att få röra sig på alla fyra ibland.

Jag var helt utmattad efteråt. Barn dränerar en på energi.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

