Längtar till sommaren

Min vinterskor, även om de är varma och så, är inte särskilt bekväma att gå länga sträckor med. Det är också nästan omöjligt att gå på tå i dem. Jag längtar tills det blir varmare, så att jag kan ha gympadojor igen och röra mig mer naturligt.

Jag såg filmen Death Proof i helgen. Första halvan av filmen utspelar sig i Texas, och det är varmt och på kvällen faller ett sånt underbart sommarregn… Jag längtar till sommaren. Grillfester med doften av kött, avslappnad klädsel, strandbad. Och när man känner sig vargig behöver man bara ta på sig skorna och springa ut i den ljumma sommarnatten. Nu behöver man ju tjocka skor, ordentlig jacka och fram tills nyligen mössa. Inte så praktiskt. Skulle man ha päls skulle det där liksom sköta sig självt. Vinterpäls på vintern och sommarpäls på sommaren, utan att man behöver betala för garderobsbytet.

Våren tycker jag inte särskilt mycket om. Mars är slask, april är grus som ingen orkat städa bort, och i maj kommer allt pollen jag är allergisk mot. Men vintern kan nog ta och försvinna nu. Den här långvariga och kalla vintern har nog förlängt min ”löpperiod”. Den brukar ta slut i mitten av februari, men på grund av att det fortfarande var kallt då så bara fortsätter det. Jag menar, jag har absolut inte låg sexlust annars heller, men under parningstid så blir jag betydligt mer sugen på att flirta och spana in folk. Det är lite löjligt.

Har fullt upp i plugget nu, och pojkvännen har det ännu värre. Men snart är kursen slut, och vi har en helg mellan kurserna. Jag funderar på om det kanske vore kul att inte bara mysa hemma, utan gå ut någonstans. Tips på ställen där man kan dansa i Stockholm, men inträdet inte är så dyrt, mottages tacksamt!

Förresten måste jag peka ut en maskeraddräkt jag hittade på nätet:

Från 3wishes.com

Först tyckte jag om färgen på fuskpälsen. Helt okej. Men svansen. Kolla på den! Vargar har inte platta bäversvansar, och vit tipp är väldigt ovanligt hos vargar. Fail! Luvan är dock söt, skulle kunna ha en liknande som mössa kanske. Men hur sexigt här det här? Inte överväldigande. Modellen är absolut inte i min smak heller, så det kan påverka mitt omdöme.

Det här inlägget postades i Kroppsbild/-funktion och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

