Sjuk

Jag har inte uppdaterat bloggen så mycket kanske. Jag är trippelsjuk, konstigt som det kan låta. Först urinvägsinfektion, medan jag fortfarande äter antibiotika mot det blir jag förkyld, och innan förkylningen går över helt blir jag magsjuk. Då har fortfarande inte alla symtom från urinvägsinfektionen försvunnit. Måste ha världens oflyt alltså.

Jag hade hoppats på att ta mig ut igår kväll, varga av mig lite, men jag var alldeles slut. Hade kommit hem från en politisk konferens, antagligen där jag blivit smittad av magsjukan.

Har legat i sängen halva dagen, och halva dagen sett på TV medan jag legat i soffan. Såg en del på Animal Planet t ex. Ett naturprogram som hette ”Afrikas stora sprickdal” gick på SVT också, ett program jag kan rekommendera. Skulle egentligen träffat älsklingen idag, men fick nöja mig med att se hans vilda förebilder på TV istället. Sen såg jag ett intressant program på Discovery Science (har för många tv-kanaler!). En forskare lyckades framkalla känslan av osynlig närvaro hos testobjekt genom elektriska signaler till hjärnan. Ungefär den upplevelsen religiösa känner när de känner närvaron av det gudomliga. Hjärnforskningen går hela tiden framåt,, jag är positivt inställd. Jag tror ju att det är möjligt att teriantropi och otherkin-fenomenet kan ha att göra med signaler i hjärnan. En störning i delarna för självidentifikation, kanske?

Jag mår bättre nu på kvällen. Imorgon börjar jag en ny kurs: bevarandebiologi. Kommer att missa första dagen. Även om jag kanske skulle kunna gå, känns det bättre att minska risken att smitta andra med jävligheten, genom att vara borta en extra dag. Kursen kommer bli kul, tror jag.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sjuk

  1. Lu skriver:

    Forskningen är utan tvekan väldigt intressant… Däremot skulle jag vilja säga att allt beror på hur det tolkas. Allt som sker med våra sinnen har med hjärnan att göra. När forskare sätter in stimuli vet vi varifrån reaktionen kommer, men det är förstås mycket mer komplicerat när det gäller sådant som inte placerats där med vilje. Vad kommer varifrån, och varför? Det är klart att teriantropi och otherkin har att göra med signaler i hjärnan, eftersom det är en del av upplevelsevärlden, det är ju med vår hjärna vi tar in och tolkar signaler från såväl kroppen som världen omkring oss. Däremot väljer jag att vara mer restriktiv med att kalla något för en ”störning”, för att störningar ska finnas krävs det någon slags ultimat, neutralt och normalt. Vilket knappast är naturligt, med tanke på att hela evolutionen kräver olika parallella versioner av samma varelser (vilka ofta är del av samma kropp också, med aktiva och inaktiva DNA-sekvenser).

    Trippelsjuk låter inte mysigt, hoppas det är bättre nu. Jag hade ungefär samma (hosta, influensa, migrän, mens och förstoppning, blä), tillsammans med en cirka 39 grader hög feber som satt kvar i en vecka :(

  2. susitar skriver:

    Ja, ”störning” är väl inte det bästa ordet då det antyder att det är negativt. Men ja… en skillnad, åtminstone.

    Jag mår bättre nu, även om jag hostar fortfarande efter förkylningen.

Kommentera

