Vår, pollen och varmare väder.

Jag försöker hela tiden lura mig själv. Jag tänker att när vädret blir bättre, då ska jag vara mycket utomhus, känna marken under mina framtassar, yla på kvällarna och lukta på saker som människor tycker är äckliga. Men nu är det vår, nu kan jag ha mindre kläder i vägen, nu är det lättare att vara ute.

Men vågar jag slappna av, vågar jag släppa loss?

Nej. Jag stör mig så mycket på att jag inte kan springa på alla fyra, på att min kropp är i vägen för mig, att jag inte klarar av det. Jag tänker också alldeles för mycket på hur jag uppfattas av andra. Mina klumpiga försök till att springa på fyra ben måste se idiotiska ut.

Men jag har känt mig vargig. Jag har även känt mig arg och besviken. Dels för att jag fått reda på att det i min umgängeskrets döljer sig en varghatare, dels för att en god vän har, utan uppsåt, sårat mig. Men kan jag uttrycka ilska utan att morra, och därmed se ut som en komplett galning?

Det här inlägget postades i känslor, Kroppsbild/-funktion. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vår, pollen och varmare väder.

  1. Lu skriver:

    Ledsen för det där med varghataren i din umgängeskrets… det är så tragiskt när sådana saker kommer upp.

    Och, tror du att du skulle våga bättre om du kanske tog dig till en större skog eller så? Jag har själv en, uh, svaghet för att gå omkring naken utomhus på sommaren och rulla i mig i… mossa och sånt. Ibland springer jag omkring och gör misslyckade försök till att klättra upp i träd när jag leker med andra katter (vilket antagligen ser roligt ut, ja), dock inte naken för det skulle nog göra rätt ont.
    XD Man skulle väl egentligen träna så att man fick ut det mesta av den här kroppen, men det är svårt att motivera när man inte vet var den slutar och börjar, och vilka nervsignaler som betyder vad.

Kommentera

