Jag vill yla!

Igår kväll, på vägen hem från min danslektion, så fick jag en stark lust att yla. Men det är knappast något man gör på en stor gata, full med folk och bilar. Men det var något med vädret, att det blåste lite och var aningens kyligt, tillsammans med den sjunkande solen. Det var som om ylet försökte kämpa sig upp i min hals, men jag kunde ju inte göra något. Hade inte heller tid att gå iväg till något folktomt område, för jag skulle träffa en vän.

I natt drömde jag en massa saker, bland annat att jag var kidnappad av snälla aliens, och att jag gjorde en musikvideo tillsammans med Lady Gaga och Veronica Maggio. Men jag drömde även att jag sprang på alla fyra, och det var så lätt och fritt. Jag sprang mycket snabbare än jag vanligtvis gör, och det bar en underbar känsla.

Ikväll blir det valborgseld, och sen förhoppningsvis Balkanfezzzt på Högkvarteret. Kanske kan man, dold av den högljudda musiken, släppa ut ett yl. ;)

Det här inlägget postades i Drömmar, Skifte. Bokmärk permalänken.

Kommentera

