Håll nosen högt

Jag har verkligen mått piss ett par dagar. Det som fick mig att må så dåligt kan jag inte riktigt göra mycket åt heller. Försöka ignorera, kanske. Dessutom påminner det mig om en massa gamla saker. Igår försökte jag bita sönder min kudde i frustration, men mina tänder är knappast starka och vassa.

Jag mår bättre nu. Men här en dikt jag skrev igår kväll, skäms nästan för den nu.

Den dansande vargen

Hon dansar in i sin egen undergång
Oförtrötterliga pas de bourrée till döden
Nya pigga piruetter i mörkret
Plågan i hennes kropp
gör hon till konst
och bäst applåder får hon efter en arabesque
Tiken bland kvinnorna
kvider på sina två ben

Det här inlägget postades i känslor, Nyheter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

