Avslappnande dagar

I går hade vi vargtema på kursen. En hel dag tillägnad den svensk-norska vargstammen, och bevarandet av rovdjur! Fantastiskt kul, även om det inte var särskilt mycket nytt för mig som följt frågan noga. Men det var skönt att befinna sig i ett rum av ”vargkramare”, som bevarandebiologer ofta är, och tala om licensjakten på varg. Hur alla är motsatta jakten, av diverse olika anledningar, men ändå försöker att låtsas som om de inte är det. Lika otrygg som jag känner mig bland folk som vill skjuta varg, lika glad blev jag av att sitta och lyssna på alla väl uppradade argument mot den nuvarande jakten.

Igår kväll gick jag och såg min älskling V spela upp sin pjäs. Även jag inte sysslat så mycket med teater i sig, så har jag sysslat med andra framföranden, i dans och sång exempelvis. Jag saknar att stå på scen, att vara en del av en grupp, att ha övat in allt in i detalj.

Efteråt låg han på min säng, svettig av scenljusen och spann som en katt. Jag var däremot inte trött, och försökte leka med honom på vargars vis. Jag tog en leksak i munnen, visade den för honom, tiggde nästan att vi skulle ha dragkamp om den. Men min älskade kissekatt tappade snabbt intresset för en nerdreglad leksakshund. Inte heller förstod han hur oförskämd jag var som stod rakt ovanför honom eller bet honom lätt över näsan. Men söt är han, när han spinner,stryker sig mot mig, och ibland försöker kvittra.

Idag eftermiddag skiftade jag desto mer. Igår kväll hade varit mindre instinktivt på något sätt, men idag. Åh! Jag blev kliad bakom öronen, och det ena ledde till det andra. Jag gled in och ut ur skiftet ibland, men för det mesta var jag mer vargig och avslappnad än på länge. Jag kände till och med av svagt en fantomsvans. V tyckte nog jag var söt, när jag slickade och sniffade på honom. Och jag kände mig fullständigt trygg, fram tills att han började spinna igen och jag uppfattade det som någon slags konstigt morr. Haha, ja, så kan det gå när vi ibland talar olika ”språk”. ;)

Det här inlägget postades i Skifte, vargjakt och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Avslappnande dagar

  1. Anonym skriver:

    Hej, jag är 13 år och har varit varg hela mitt liv, jag har letat länge efter någon att prata med om det och har nu kontakt med en kille i Amerika, men det är inte riktigt samma sak… kan jag få ditt namn om du har Facebook eller din mail-adress så vi kan prata mer? Tack.

Kommentera

