Önskan om en annan kropp

Ibland dagdrömmer jag om hur jag skulle se ut om jag var även fysiskt en blandning mellan varg och människa. Kanske som en varulv, kanske som en furry-karaktär? Jag tänker mig hur praktiskt det vore att ha kvar förmågan att gå på två ben och använda händerna, men samtidigt ha en svans, ha spetsiga öron högt på huvudet, en nos som fortsätter en bit framför ansiktet och klor istället för naglar. Hur skulle det se ut med päls där jag nu har hår? Skulle det värma bättre?

Men allt detta är förstås bara dagdrömmar. Inget av det kan ju hända på riktigt.

Det här inlägget postades i Kroppsbild/-funktion. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Önskan om en annan kropp

  1. Purre skriver:

    Detta kan du uppleva med Stanislavskianska skådespelartekniker. Det går ut på att lura hjärnan att acceptera fantasi som verklighet, till syfte att ”bli” karaktären som ska gestaltas. Att verkligen känna kroppsdefinitionen liksom. Det är en intressant känsla, lite läskigt första gången, men helt jättekul efteråt.

    Sen så får en del lite utlopp för det här behöver genom att anställa en konstnär som kan rita en bild av dig i den form du vill se dig själv i. Jag känner till en del riktigt bra konstnärer till sånt.

    • susitar skriver:

      Jag har ju redan ”känt” saker, men vad gör det när jag inte kan använda mig av dem? En kittling i en nos som inte finns ger mig ändå inte bättre luktsinne eller något att peta på saker med.

Kommentera

