Sommarlov, yeaah

Jag gjorde min presentation om mitt arbete på rödvargen idag. Gick bra, jag är nöjd. Men ikväll fick jag reda på att jag bara fick C (betyg A-F) på mitt arbete, för att ”det var lite för tunt, även för en populärvetenskaplig skrift”. Bleh. Hoppades på ett B.  Men själva presentationen gick bra, och jag kunde svara på alla frågor jag fick. Kriterierna för arbetet var lite luddiga, men vad ska man göra?

Jag har nu sommarlov. Mer eller mindre iaf. Ska ha praktik senare i sommar, och läser just nu en distanskurs om dinosaurier. Men det är ganska lugnt. Idag har det även varit fint väder. Fantastiskt.

Förra veckan besökte jag en kompis som förut jobbat med forskningsprojekt om reinkarnation, som tydligen fanns på universitetet på 90-talet, fastän det låter hur flummigt som helst. Ett av arbetssätten var att personen skulle vara avslappnad och svara på frågor. Ja, det låter jättekonstigt. Men jag ”mindes” faktiskt saker. Sen kan det lika gärna varit inbillning eller något min gärna drömde om i det tillfället, men kul var det. Jag ”mindes” ett liv som varg, antagligen i Kanada, ett liv med vitsvanshjort, älg, björn, grodor, sork och prärievarg. Jag pratade om valpar, skog, lyor.

Jag vet inte riktigt om jag tror på reinkarnation. Men övningen var väldigt avslappnande, och det kändes skönt att få slappna och vara varg ibland. Bara det var värt tiden som gick åt.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

