Tåg och varulvsböcker

Har varit nere i Skåne över helgen, så det ledde till mycket tågåkande. På vägen tillbaka tilll Stockholm läste jag ut boken The Wild av Whitley Strieber. En bok som handlar om en man som förvandlas till en varg, men det är ingen typisk varulvsbok. Vargmannen är inte blodtörstig, och förvandlingen är mer eller mindre permanent. Jag tyckte om den, men får se om jag någonsin kan lämna tillbaka boken till den som jag lånade den av.

Kvällen innan jag åkte ner till Skåne hade jag ännu en dröm med vargtema. Jag drömde att jag ylade på min kvartersgård, och var sedan tvungen att gömma mig, för att inte grannarna skulle inse att det var jag. Senare i drömmen var jag en faktisk varg, som tillsammans med en annan varg och några hundar av olika raser var tvungna att gömma oss. Den drömmen ledde till allmänt vargig sinnestämning ett bra tag framöver. Jag ville gärna yla, men fick inget bra tillfälle till det.

Förresten, är det något ni läsare undrar över eller vill läsa om? Kommentera, så ska jag göra mitt bästa!

 

Det här inlägget postades i Drömmar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

