Varulven på landet

Jag har inte skrivit på ett tag va? Jag ber om ursäkt. Har varit bortrest över midsommar, till min pojkväns familjs landställe. Väldigt mysigt. Det var en hel del folk där, och fyra hundar. Jag blir mer och mer säker på att jag någon dag vill ha en hund. När jag flyttat hemifrån, när jag har ett fast arbete. Antagligen då en hund från ett hundhem eller liknande, eftersom det inte spelar så stor roll att det ska vara en viss ras. Mest att den är snäll och inte för liten. Små hundar, så som jack russel terrier eller miniature pinscher gör mig nervös.

Jag försöker så klart göra ett gott intryck på min pojkväns släkt. De är alla trevliga mot mig också. Hörde en historia om min pojkväns pappa, en lustig sak han hade sagt en gång. Detta var när familjen funderade på att sätta upp en fladdermusholk. Han hade då skämtsamt sagt: ”Men tänk om det kommer en vaaaarulv och sätter sig där då?”. Han hade såklart menat vampyr, och inte varulv, men hade inte hindrat resten av familjen att brista ut i skratt. Jag var inte där när det hände, det var långt innan jag och V träffades, men historien är rolig ändå.

Jag var ju med i en artikel om teriantropi i DN en gång i tiden, då när jag och V kände varandra men inte var tillsammans. Hans föräldrar hade då läst artikeln, V hade sagt något om att ”jag känner henne” … och jag tänker nu på att hans föräldrar borde veta att det är jag. Inte för att de sagt något särskilt. Men jag undrar om de tycker något speciellt om det? Jag har ju ändå ansträngt mig för att vara mer eller mindre normal. På landet höll hundarna på och drog i någon leksak, så som hundar ofta gör. Min pojkväns mor sa då något i stil med: ”Ja, så fort man slänger någon pryl åt dem, då börjar de slita och morra om den som de vore …” sen stannade hon av och tittade på mig konstigt. Inbillade jag mig det hela, eller skulle hon säga ”som de vore vargar” men avbröt sig själv? Jag vet inte.

Imorgon ska jag åka iväg på forskningspraktik. Nervöst. Får se om jag har tid att blogga, jag hoppas det!

Det här inlägget postades i Komma ut och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

