Snart dags för Pride, tankar om öppenhet.

Pride börjar på måndag. Visst, jag är bisexuell. Det är ingen stor grej för mig. Borde ändå inte det vara tillräcklig anledning för mig att bli uppspelt, se paraden? I år kommer Pride vara gratis också, så jag kommer nog att gå på den del grejer.

Men jag önskar att jag kunde vara stolt över alla delar av mig själv. Oftast när jag pratar om att jag känner mig i en varg, så brukar till och med transpersoner tycka det är konstigt. Jag älskade förra årets djurmaskerad på Pride Ung, men tyvärr kom det ytterst få dit. Ingen riktig partystämning.

Min mor sa alldeles nyss till mig: ”Men om du skulle skriva en bok om det där… vahettere…det där om att känna sig som ett djur?”

Jag tror inte jag skulle kunna skriva en bok om det. Lupa skrev en, och jag vet hur mycket arbete hon la ner. Jag vet att en sådan bok aldrig skulle kunna säljas annat än genom print-on-demand. Min mor var fortfarande optimistisk.

Än så länge bloggar jag, och talar med folk. Jag tror man gör mycket mer nytta genom att vända sig utåt än att skriva en bok antagligen endast andra teriantroper/otherkin kommer att köpa. Förhoppningsvis kan jag vara öppen med min identitet mer under pride. Men jag tvivlar på det. Transsexuella är ju vana vid att höra från kritiker: ”Öhh, men om jag vill bli opererad till en häst då? Jag kanske känner mig som en” som illa dold transfobi och försök till att få transpersoner att låta absurda . Så när de träffar någon som faktiskt känner sig som ett djur så tror de först att det egentligen handlar om samma skämt igen.

 

Det här inlägget postades i Komma ut. Bokmärk permalänken.

Kommentera

