Pride – Fangirling!

Pride började igår, men jag var där först idag. Jag gick på två seminarier, varav den andra handlade om psykradikalism. I panelen satt Trollhare, en av mina favoritbloggare. Jag fangirlade mig, och har faktiskt skakat hand med honom! Woo! Hans blogg handlar om adhd, aspergers syndrom och transsexualism (FtM). Värt att kolla in, den uppdaterar ofta: Trollhare.wordpress.com

Jag anmälde mig också till att hålla ett tal på Pride Ungs öppna scen på torsdag. Jag kommer att försöka förklara teriantropi så att det går att förstå utifrån ett transperspektiv. Inte så mycket flumm alltså, utan mer om kroppen, identitet och bemötandet från omgivningen alltså. Öppen Scen börjar kl 19, jag kommer nog vara bland de första upp på scen. Lava, Kulturhuset, Stockholm.

Så, oavsett sexuell läggning, könsidentitet, art eller diagnos, var stolta!

Det här inlägget postades i Info, internet, Komma ut och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

