Ett fyrbent hjärta

På vägen hem, fylld av kärlek, klagar mitt hjärta. Denna upprätta kropp skaver, och jag har inte ylat på över en månad. Det är som att jag ska sprängas. Ifall en förvandling bara krävde vilja, så hade jag redan sprungit på tassar, med grå päls på ryggen. Men det finns inte tillräckligt många mirakel, det finns inte tillräckligt mycket magi för att det ska ske.

Så jag trängs i tunnelbanan, och klämmer ner mitt yl i den redan trånga bröstkorgen.

Det här inlägget postades i känslor, Skifte. Bokmärk permalänken.

Kommentera

