Vänskap och teriantropi del 1

Fick en kommentar om vad personen ifråga ville läsa mer om. Jag vet inte om personen är teriantrop eller inte, men en sak som hen undrade var ifall mina vänner också är teriantroper.

På det stora taget, nej.

Jag har tänkt skriva lite mer om hur en identitet som min påverkat relationer jag haft osv, en liten serie om det. Jag kan börja med hur det var att träffa en annan teriantrop på riktigt för första gången. Det var min norska internetromans, en björn. Vi var unga (17 år?), hade snackat och flirtat en hel del på nätet, mer om händelser som ledde till att vi träffades här. Men när vi väl sågs så hade vi båda höga förväntningar tror jag. Jag hade i alla fall det. Åh, nu skulle det pratas och vi skulle visa våra rätta jag och allting skulle vara perfekt!

Men jag lärde mig att bara för att två teriantroper träffas så betyder det inte nödvändigtvis att allting matchar. Visst, vi blev tillsammans. Men förhållandet var ingen fullträff, och avståndet gjorde ju också sitt. Men när jag ville, på mitt hunddjursvis, springa iväg, leka och brottas, så lufsade björnen efter mig: ”Varför så bråttom?”

Förhållandet, som ett kärleksförhållande, tog slut. Men jag ser honom fortfarande som en vän. Vi pratas inte vid ofta, men då och då på msn eller sms. Det har gått åratal, men det var till honom jag skickade sms när Alexander Rybak vann Eurovision, men också vid sorgligare saker, som när jag hörde om Utöya. Jag kommer alltid att bry mig, på avstånd.

Det här inlägget postades i känslor. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vänskap och teriantropi del 1

  1. Ping: Vänskap och teriantropi del III: Sista delen | Ulv i Människokläder

  2. Ping: Gott nytt år i efterskott? | Ulv i Människokläder

Kommentera

