Allmän uppdatering om mitt liv

Jag har under hösten, sedan slutet av augusti, mått uselt. Att jag beslöt mig för att försöka plugga i Uppsala, trots att jag bor i Stockholm hjälpte inte. Stressen höll på att ta kål på mig. Och när jag redan är deprimerad av en anledning så kommer allting annat på det: känslan av att inte höra till, missnöjdhet med min mänskliga kropp, förfäran över miljöförstörelse … Hade det gått längre hade jag kanske aldrig kunnat skriva det här.

Jag hoppade av kursen.

Men nu mår jag mycket bättre. Jag kommer få plats på en annan kurs om ungefär en månad, så länge försöker jag reda upp mitt liv och söka tillfälliga jobb. När jag insåg att det här är mitt liv, och att jag faktiskt kan läsa kurserna exempelvis nästa år och då flytta till Uppsala gjorde mig lättad. Jag har samtidigt ett sting av dåligt samvete: det känns som om jag gör folk besvikna genom att hoppa av en kurs jag ändå gick nästan en månad på.

Men nu ser jag plötsligt fram emot livet, även om jag inte blivit av med huvudvärken riktigt än.

Det här inlägget postades i känslor. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Allmän uppdatering om mitt liv

  1. Lu skriver:

    I know the feeling… hoppas det går bättre nästa gång!

Kommentera

