Live and let live

Efter Outsiders så har många bloggat om furries, och många har reagerat med någonsorts avsky. Speciellt mot Pao, som kanske bättre skulle beskrivas som therian än en typisk furry. På hennes blogg försöker hon klara upp missförstånd, varsågod och läs här: http://blog.panterdjuret.nu/

Här en vänlig bloggare som skriver om att folk som inte skadar andra borde få leva som de tycker är bäst. Hon skrev om Outsiders-avsnittet först, och i kommentatorsfältet var det ibland ”ja, lite konstigt är det, men jag lägger mig inte i” och ibland ”haha, fan vad sjukt med dårarna”.

Det har skrämt mig att folk är så dömande mot oss som känner oss som något annat än bara människor. Allt från ”tappad som liten” till ”så jävla sorgligt”. Sånt gör ont. Speciellt när de utgår oftast från bara något litet klipp, eller annan begränsad information. Jag driver den här bloggen för att kunna ge inblick i vardagen hos en teriantrop. Förhoppningsvis kan jag få några fördomar att försvinna.

Det här inlägget postades i internet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

