Berlin Zoo

Jag var på en sån där liten resa till Berlin i veckan. Turistade mig med allt var det innebär: musuem, guidning, ta foton, köpa vykort…

Men det jag allra helst ville göra där, och bland det första jag gjorde var att besöka Berlins djurpark (Zoologischer Garten). Jag älskade att stå vid vargarnas inhägnad, för jag märkte att till skillnad från vargarna på skansen, visade dessa vargar naturligt beteende. De umgicks med varandra, istället för att bara gå runt runt runt i samma mönster. Jag önskade att jag kunde vara med dem, kommunicera med dem.

Här är en videoinspelning jag gjorde:

Här följer några bilder av vargarna:

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Berlin Zoo

  1. Cheyenne skriver:

    Visst är det där polar-vargar?

    • susitar skriver:

      Enligt skylten ”Vita kanadensiska vargar”. På grund av utseendet så skulle jag gissa att det är ovanför polcirkeln, men när det gäller mer exakt än så ska man veta att det här med underarter (speciellt när det gäller vargar) kan vara extremt förvirrande. Många underarter har bytt namn genom åren.

Kommentera

