Hedniska möten – med en varg bland dem

Idag börjar ett höstmöte som jag är med och arrangerar, för och av hedningar (asatroende/sedare). En vän till mig höll i någonsorts introduktion, där vi skulle stå upp, känna efter och tänka på årstiden vi befinner oss i. Jag tror mina tankar skiljer sig från många andras…

”Känn kontakten med marken”

(men jag vill ju känna den med framtassarna också!)

”Känn din kropp”

(vilken kropp, den fysiska eller den riktiga?)

”Känn att du är en del av den här världen”

(O ja, det är jag absolut)

”Vad ser du fram emot med vinterhalvåret?”

(Lukta på alla löv, springa vilt i snön, se djurs andedräkt i den kalla luften)

Det här inlägget postades i Skifte, Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

