Tågångarskor?

Jag tror jag insett varför mitt förra par dojor gick sönder så snabbt. Jag går så mycket på framfoten, och de flesta skor är nog inte byggda för den typen av användning. Jag funderar på att försöka göra egna skor som är anpassade till det, kanske med sula bara på framdelen av foten så att resten är flexibel, men jag har ingen aning om hur jag skulle gå till väga. Jag vill kunna springa utomhus med dem, även om gräset är lite morgondaggigt, utan att tårna blir helt blöta, så att bara sy på en sula på en strumpa kommer inte att fungera tror jag.

Bäst vore också ifall man kunde ha individuella ”tår” på skon, typ som tåstrumpor.

Under sommaren kunde jag ju gå barfota en del, vilket absolut känns naturligast, men när det blir kallare går det ju inte riktigt. Sen kanske man vill slippa få så pass smutsiga fötter också.

Några tips?

Det här inlägget postades i Kroppsbild/-funktion. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tågångarskor?

  1. Cheyenne skriver:

    Klackskor?
    Fast såna funkar funkar nog inte så bra att springa i, men på tårna går man i alla fall.

Kommentera

