Kaniner

Jag gick en promenad. Varmt klädd, gick jag till ett av mina gamla tillhåll: min första skolas gård. Den är stor, och det brukar finnas harar där. Ett tag gick jag bara runt, försökte springa lite på fyra … sen märkte jag henne. I sandlådan satt en kanin, bara ungefär två-tre meter ifrån mig. Alldeles stilla, vi tittade på varandra. Sen jagade jag henne. Jag var förvånad över hur nära jag kom flera gånger. Men till sist sprang hon under staketet.

Senare på min promenad, gick i Tanto. Där stötte jag på en hare. Haren hade märkt mig långt innan jag märkte henne, och sprang snabbt iväg. Verkar som att harar är mycket försiktigare och snabbare än kaniner.

Det här inlägget postades i Skifte. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kaniner

  1. Cheyenne skriver:

    Antagligen för att haren är vild, och kaninerna (i Stockholm?) är förvildade tamkaniner. Tror jag.

Kommentera

