Vill NTs ungdomsredaktion förgifta teriantroper?

Se detta blogginlägg från UngNTs redaktion.

Observera sista stycket:

Så, när den förutspådda dagen närmar sig ska gudarna veta att jag ska vara väl förberedd. Inte kommer jag att bli den där gamla, grå och gnälliga gumman som hyser förakt och vredesmod gentemot mitt barnbarn när denne erkänner att hon eller han under den större delen av sitt liv känt sig missanpassad som människa, och emellertid har utvecklat en stor längtan till att bli en myrslok. Inte ska jag ruska på huvudet eller svimma. Jag ska nog allt sitta där, leende, vara lyhörd och servera mitt barnbarn soldatmyror innehållandes en släng av arsenik.

 

Även om inlägget tidigare har varit ganska glatt och skämtsamt, så är den sista meningen bara skrämmande. Här talar vi inte om några ”eventuella” framtida hybrider, utan om ett barn som känner sig som ett djur. Sådana människor som redan finns, och som (bevisligen i och med denna blogg) läser det och känner sig träffade. Ska man mörda barn med obekväma känslor? Ersätt ”myrsloksbarnbarn” med ”läderbög” eller ”konvertit” och du kanske förstår vad jag menar. Teriantroper, otherkin, djurmänniskor … vi finns redan här! Och NT verkar vilja få oss in i garderoben igen.

Hade det här varit ett ensamt troll på Flashback hade jag inte brytt mig. Men det här redaktionen för en inte helt oanselig tidnings ungdomssidor. Det här är alltså riktat till ungdomar, som är lättpåverkade och gärna faller för grupptryck. Dessutom verkar ju webbredaktionen eller vem den ansvariga nu är ha misslyckats. Det rättade hade varit att knacka skribenten (Hanna Melkersson) på axeln och sagt: ”Hanna, du… det där är inte roligt längre”

Det här inlägget postades i internet, Komma ut, Nyheter och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Vill NTs ungdomsredaktion förgifta teriantroper?

  1. Ping: Fortsätter att förklara att skämt om att döda teriantroper inte är roliga | Ulv i Människokläder

  2. Ping: Gott nytt år i efterskott? | Ulv i Människokläder

  3. Ping: ”Barn ska läras att hålla sig till normerna, för att inte bli mobbade” | Ulv i Människokläder

Kommentera

