Det här med att gå…

Jag har ett minne från när jag gick på dagis, och vi skulle leka levande charader. Jag minns att jag skulle vara något djur, typ en katt eller hund. Eftersom man inte fick göra ljud ifrån sig, var det uteslutet att härma djurets läte. Så, istället tänkte jag att jag skulle på alla fyra. Jag hade tittat på de andra barnen när de lekte djur, och jag hade insett att till skillnad från barnen, så släpar sig inte fyrbenta djur fram på knäna!

När det var min tur, så skulle jag vara mer likt ett riktigt djur, och gå med fötterna i marken! Men dagisfröknarna tyckte väl det såg vingligt eller svårt ut. De förstod vad jag ville göra, men tyckte jag ”gjorde fel”, eller … krånglade det till mig för mig? Så de ropade ut, ”nej, nej, ner på alla fyra!”

Så, när jag var typ 4 eller 5 år gammal så förstod jag hur djur gick, på vilket sätt en mänsklig kropp liknar en fyrbent.

Jag blev påmind om detta faktum när jag pratade med några pet play-uttövare. När jag uttryckte min besvikelse över bilder där ”mänskliga valpar” kryper med knäna i backen, så verkade folk oförstående för hur det annars skulle gå till.

Ja ja. Jag får väl fortsätta att träna inför att kunna springa såhär väl:

Det här inlägget postades i Kroppsbild/-funktion. Bokmärk permalänken.

Kommentera

