En dröm inspirerad av X-men

Såg på  X-men: The Last Stand igår. X-men har, ändå sen serien började, inspirerat alla som känt sig annorlunda eller som varit förtryckta. För om man blivit mobbad, om man sticker ut, hur skönt vore det inte att ha någon superkraft och kunna hämnas eller imponera istället? Och allt det här snacket om ”människorna kommer inte förstå”, ”jag vill inte ha något botemedel” etc, påminner om vissa tongångar bland teriantroper.

Jag drömde i natt att jag hölls instängd av någon specialpolis. Typ Säpo eller FBI. Jag hölls instängd i en omöblerad cell, i flera dagar, sov på golvet. Anledningen var just att jag var teriantrop. De ville få mig att bryta ner, och ge dem namn på andra teriantroper och otherkin. Ifall jag gjorde det, skulle jag få gå. Om jag inte gjorde det, riskerade jag att bli att dödad. Men en del av vakterna var faktiskt vänliga. Efter några dagar fick jag komma ut ur cellen då och då för att äta med dem. Men jag var rädd för att bli dödad, samtidigt som jag inte ville utsätta andra för isoleringscellen.

Varför skulle de få tag på oss? Jag minns inte riktigt. Tror det helt enkelt handlade om att vi var annorlunda, och därför ansågs vara ett hot mot samhället. Ja, som sagt. Skulle nog inte haft den här drömmen om jag inte sett på X-men kvällen innan.

Det här inlägget postades i Drömmar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En dröm inspirerad av X-men

  1. Rusty skriver:

    Min kompis frågade mig idag om vem som kunde yla bäst.Det kändes skönt att ha en anledning till att yla för han vet inte att jag är varg teriantrop.

Kommentera

