Mat och skiften

Jag kanske har nämnt förut, jag vet inte, att många saker kan ”trigga igång” ett skifte, få mig närmare min vargmentalitet. En sådan sak är hunger. Är jag hungrig och känner doften av mat, så kommer jag i kontakt med mina instinkter.

Men en annan sak som är intressant, är att jag föredrar olika sorters mat beroende på hur vargig/mänsklig jag känner mig för stunden. När jag är vargig tycker jag inte lika mycket om stärkelserik föda, som bröd eller potatis, men älskar kött och saftiga frukter och bär! Bär? Ja, en del kanske blir förvånade över detta. Men även om en vild vargs diet domineras av kött, så brukar vargar äta bär om de råkar få syn på det. Så gör även rävar förresten. En fantastiskt ”vargig” måltid vore då något gott viltkött, typ älg, serverat med stenbär eller smultron. Ett mänskligt liv i överflöd har dock gjort mig kräsen: jag tycker inte särskilt mycket om fläskkött. Det är något med konsistensen. Däremot smakade jag en gång vildsvinsskinka, och det var mycket godare! Ett vilt djur som levt på naturliga saker, rört på sig och vars kött inte har fått en massa vatten inpumpat… det är grejer!

Mitt ex frågade mig en gång om vad jag tycker om när jag är vargig. Jag tror han siktade efter att få ett svar på hur han skulle bete sig gentemot mig när jag är i ett mentalt skifte. Men jag missuppfattade honom och svarade endast: ”torkat kött”.

Det här inlägget postades i Skifte och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mat och skiften

  1. Frida skriver:

    Det är väl lite skönt att inte vara ett djur ändå, särskilt rovdjur har något äckliga matvanor… (enligt mig).

Kommentera

