Träning

En av sakerna som motiverar mig till att träna är att jag behöver både styrka och kondition för att kunna springa på alla fyra (så gott som det går i en människokropp). När jag övat hemma har jag tyckt att det jag saknar är styrka och utrymme. Inomhus kan jag inte exakt ta sats och springa långt, utan jag måste gå långsamt och vända mig och akta mig för möbler.

Men när jag försöker springa utomhus, märker jag att det inte är främst styrkan jag saknar. Det är stötdämpning. För människans handleder är inte gjorda för att landa med i språng, till skillnad från fotlederna.

Nu kommer min undran, kan man vänja lederna vid belastning på ett sätt som inte sliter ut dem?

Det här inlägget postades i Kroppsbild/-funktion och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

