Pride 2012

I förrgår kom jag hem. Igår var jag i Pride House, vilket var toppen! Jag funderar på om det någon gång kommer anses relevant att tala om teriantropi där? Jag menar, kunde de hålla ett seminarium om religion som inte fokuserade på kön eller sexualitet, så kanske…? Jag gick på fyra grejer igår:

– Avslöja Heteronormen i högre utbildning (ganska trist)

– Tillsammans i en värld av religiösa symboler (helt ok)

– Vad kan man samtycka till? (fruktansvärt intressant och bra stämning!)

– BDSM, fetischism och feminism. (ok)

Idag gick jag i prideparaden. Med min svans på mig. Jag är medveten om att de flesta antagligen tolkade mig som en furry då, speciellt som att jag gick bland ”stolta nördar” och några personer i fursuit dök upp där också. De berömde min svans. Men just för tillfället bryr mig inte om folk tror jag är en furry. Jag hade en möjlighet att ha på mig svans utan att sticka ut alltför mycket. Och furries är ju trots allt helt okej människor.

För mig är det inte en stor grej att vara bi. Men jag är glad över att Pride verkar ha öppnat upp sig mer och mer, för sådant som bdsm t ex (jag sysslar ju även med pet play). Så även om teriantropi kanske inte är helt relevant, så hoppas jag på att jag kan vara stolt över den delen av mig också snart, utan att folk tror att jag driver med dem…

Om susitar

Therian, biologist & pagan
Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar